Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Foley
Administrator
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 19:36, 30 Lip 2007 Temat postu: Wszystko o bindowaniu |
|
|
Na pierwszy ogień omówimy sobie najprostszą metodę bindowania.
Uruchamiamy konsole w trybie Multiplayer, wciskając tyldę „~” (klawisz tuż pod Escape) i wpisujemy:
/ bind klawisz say tekst
Przykład:
/ bind k say Batalion
Teraz po wciśnięciu klawisza k powinien nam się ukazać napis Batalion .
Można jeszcze się pobawić w kolorowanie tych bindów. Jest to bardzo proste i analogiczne do kolorowania nicka. Nie bądź się nad tym dłużej rozwodzić, ponieważ wszystko macie opisane tutaj, ale podam tabelę kolorów i mały przykład.
Mamy swój napis Batalion i chcemy, żeby wyglądał następująco: Batalion. Jak to zrobić w bindzie?
Tak będzie wyglądał kod pokolorowanego bindu:
/ bind k say ^1Bat^0a^2lion
Proste? Zatem podajmy numerki, odpowiadające za poszczególne kolory:
^0- czarny
^1- czerwony
^2- zielony
^3- żółty
^4- niebieski
^5- jasny niebieski
^6- różowy:) ^8- (kolor nacji alianckiej, zależy na jakiej mapie jest dana nacja) Rosjanie - brązowy, Amerykanie - ciemnozielony, Brytyjczycy - Granatowy
^9-szary (W trybie DM mogą być z nim problemy)
Podczas przypisywania klawiszy pamiętajmy by nie używać tych klawiszy, które są nam w grze potrzebne! Chyba nie potrzeba Wam sytuacji, gdy klikając na klawisz W chcecie iść do przodu, a wyświetla się Wam tekst Batalion . Poniżej przedstawię Wam skróty klawiszów znajdujących się po prawej stronie klawiatury, wbrew pozorom oprócz klawiszy WSAD istnieją jeszcze inne przydatne funkcje .
bind kp_plus = klawisz numeryczny +
bind kp_minus = klawisz numeryczny -
bind kp_enter = klawisz numeryczny enter
bind KP_END = klawisz numeryczny 1
bind KP_DOWNARROW = klawisz numeryczny 2
bind KP_PGDN = klawisz numeryczny 3
bind KP_LEFTARROW = klawisz numeryczny 4
bind KP_5 = klawisz numeryczny 5
bind KP_RIGHTARROW = klawisz numeryczny 6
bind KP_HOME = klawisz numeryczny 7
bind KP_UPARROW = klawisz numeryczny 8
bind KP_PGUP = klawisz numeryczny 9
bind KP_SLASH = klawisz numeryczny /
bind KP_STAR = klawisz numeryczny *
bind HOME = klawisz Home
bind INS = klawisz Insert
bind DEL = klawisz Del
bind END = klawisz End
bind PGUP = klawisz Page Up
bind PGDN = klawisz Page Down
Bindowanie komend g?osowych w CoD2
Tutaj sprawa ma się trochę inaczej, dlatego o ile tam było łatwiej, to w tym przypadku musicie się bardziej skupić.
Wciskając klawisz v ukazuję nam się trzy rodzaje komunikatów:
Rozkazy – komenda dla konsoli „quickcommands”
Meldunki – komenda dla konsoli „quickstatements”
Odpowiedzi – komenda dla konsoli „quickresponses”
Do każdego komunikatu przypisane są numerami od 1 do 8 komendy.
I tak wciskając v – 1 – 3 słyszymy komendę „Wycofać się!”. Wzór dla podbindowania takiego okrzyku, wygląda następująco:
/ bind [klawisz] openScriptMenu [tabela odzywek] [numer odzwyki]
Najlepiej uczy się na przykładach, więc zobaczmy:
/ bind p openScriptMenu quickcommands 3
Po wciśnięciu klawisza z literą p us?yszymy komend? "Wycofać się!".
Analogicznie:
/ bind h openScriptMenu quickstatements 6
Po wciśnięciu klawisza z literą h usłyszymy komendę "Snajper!".
/ bind m openScriptMenu quickresponses 5
Po wciśnięciu klawisza m usłyszymy komendę "Świetny strzał!".
Poniżej przedstawiamy spis odpowiednich komend:
Rozkazy [quickcommands]:
Za mną!
Naprzód!
Wycofać się!
Ogień zaporowy!
Oddział, atakować lewą flank?!
Oddział, atakować prawą flank?!
Oddział, zostać na pozycjach!
Oddział, przegrupować się!
Meldunki [quickstatements]:
Widzę wroga!
Wróg wyłączony!
Jestem na pozycji!
Teren zabezpieczony!
Granat!
Snajper!
Ognia!
Wróg z przodu!
Odpowiedzi [quickresponses]:
Tak jest!
Nie, sir!
Jestem w drodze!
Przepraszam!
Świetny strzał!
Długo to trwało!
Odbiło Ci?
Dziękuję!
Mamy już swoje bindy, ale co wtedy gdy nam się jakiś bind znudzi? No cóż, trzeba go usunąć. Robimy to za pomocą komendy:
/ unbind klawisz
I tak:
/ unbind k
Oznacza zdjęcie binda z klawisza k.
Pozdrawiam i Życzę miłej zabawy w bindowaniu klawiszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dj_DeMoN
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: rakoniewice
|
Wysłany: Czw 17:04, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
mi nie chce działac;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
... |
|
Powrót do góry |
Foley
Administrator
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 18:39, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Moze robisz nie tak co trzeba:/?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
... |
|
Powrót do góry |
Dj_DeMoN
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: rakoniewice
|
Wysłany: Czw 22:37, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
no właśnie to jest dziwne bo na 99% robie tak jak napisane.. wiec nie wiem co jest ;/;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
... |
|
Powrót do góry |
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|